De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Solis Grind & Infuse Perfetta 1019 - Espressomachine - Koffiemachine met Bonen – ZERO STATIC™ Koffiemolen op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,8

Schaduwknul053 03-08-2023

Kwalitatief goede machine met heerlijke koffie!

Als echte ambtenaar drink ik dagelijks mijn kopjes koffie. Het liefst natuurlijk van de koffieboer op de hoek. Waarom? Versgemalen. Zelf geblend en natuurlijk stomend heet en de perfecte smaak. Maar kan dit ook thuis? Zelf? Ik ging op zoek naar een koffiezetapparaat dat niet alleen fantastische koffie zou zetten, maar er ook nog eens geweldig uit zou zien in mijn keuken. De naam Solis is mijn zoektocht vaak gevallen. Vaak is het design van de machine goed en maken ze gebruik van stevige materialen. Ik kan je vertellen dat ook bij dit apparaat dat het helemaal waar is. Het roestvrijstaal geeft het apparaat een strak uiterlijk en het past perfect bij mijn inrichting en keuken.

Als je bij je bij de koffieboer staat dan valt natuurlijk het absurde grote formaat van de machine op. Deze machine is natuurlijk wel stukje kleiner maar niet bepaald compact. Met een gewicht van 10 kg is het ook geen lichtgewicht. Daarnaast is de machine ook vrij hoog. Dit alles is wel merkbaar in de kwaliteit van deze machine.
De melkschuimer is een goede aanvulling op de machine. Het enige nadeel is dat de melkschuimer ook de heet water dispenser is, iets wat de functie een beetje beperkt. Wel is deze niet alleen handig in gebruik, maar ook 360 graden draaibaar. Hierdoor is het schenken van melk in het bijpassende RVS melkbekertje een fluitje van een cent maakt.

Het frontpaneel kent twee handige meters die je in staat stellentellen om de duur van het koffiemalen en het lekproces in te stellen. De drukmeter is niet alleen een mooie toevoeging aan het design, maar ook een handig hulpmiddel om de koffie-extractie te controleren.
Het bedieningspaneel is eenvoudig en intuïtief en hoewel er niet talloze opties zijn leveren de beschikbare opties precies wat je nodig hebt voor een perfect kopje koffie
Met maar liefst 25 maalstanden kan niemand klagen dat de koffie niet goed smaakt. Bovendien is het maalproces opvallend stil! Normaal maken dit soort machines een gigantische herrie. Dit heb ik zelf nog niet eerder zo gehoord.

Het schoonmaken van de machine is een verrassend eenvoudig proces. Het kost minder tijd en moeite dan ik had verwacht, waardoor ik meer tijd kan besteden aan het genieten van mijn heerlijke kopjes koffie.

Al met al ben ik zeer tevreden met de Solis Grind & Infuse Perfetta. De koffie is overheerlijk, het design prachtige. Daarnaast is de machine zeer gebruiksvriendelijk. Elke dag een kopje koffie met een glimlach. Ook in de ochtend als je een ochtendhumeur hebt.

Pluspunten

• Stil
  • Snel

Minpunten

• Zwaar
  • Groot

Robbert 28-07-2023

De Ultieme Thuisbarista Ervaring!

Als fervent koffieliefhebber kan ik met trots zeggen dat de Solis Grind & Infuse Perfetta mijn ochtenden naar een hoger niveau heeft getild. Deze koffiemachine is een meesterwerk dat mijn verwachtingen heeft overtroffen. Het ingebouwde bonenmaalwerk is een gamechanger, omdat ik nu kan genieten van de meest verse en aromatische koffie die ik ooit thuis heb geproefd. De mogelijkheid om de maalgraad aan te passen aan mijn voorkeuren stelt me in staat om elke keer weer een perfecte kop koffie te zetten, of het nu een stevige espresso is of een milde lungo.

Het gebruiksgemak van de Solis Grind & Infuse Perfetta is indrukwekkend. Het intuïtieve display en de handige knoppen maken het instellen van de machine een fluitje van een cent. Ik kan de temperatuur, doorlooptijd en koffiesterkte naar mijn eigen smaak aanpassen, en het stoompijpje zorgt ervoor dat ik moeiteloos romig melkschuim kan maken voor heerlijke cappuccino's en lattes.

Een ander aspect dat me bevalt, is de bouwkwaliteit van de machine. Het roestvrijstalen ontwerp straalt duurzaamheid uit en past perfect in mijn keuken. Het grote waterreservoir is een handige toevoeging, omdat ik meerdere koppen koffie kan zetten zonder voortdurend water bij te vullen.

Als er al een minpuntje is, zou het de ruimte zijn die de Solis Grind & Infuse Perfetta inneemt op mijn aanrecht. Maar eerlijk gezegd vind ik dat het geweldige koffie-ervaring en de professionele resultaten dit kleine ongemak ruimschoots compenseren.

Kortom, de Solis Grind & Infuse Perfetta is een waardevolle investering voor elke koffie-enthousiasteling die op zoek is naar barista-kwaliteit koffie in het comfort van hun eigen huis. Het heeft mijn koffieroutine getransformeerd en elke ochtend een genot gemaakt. Ik kan niet genoeg goede dingen zeggen over deze machine - het is gewoonweg geweldig!

Pluspunten

• Veelzijdig in te stellen
  • Versgemalen bonen

Minpunten

• Ruimte

JBessels 25-07-2023

De Solis Grind is echt een top apparaat. Ik heb de machine nu een aantal weken in bezit en is ben er erg blij mee. Het apparaat staat mooi op het aanrecht en is een echte blikvanger. Het afstellen van de machine vergt wat tijd en geduld, maar eenmaal de juiste bonen en maalgraad te hebben gevonden zet je zo een heerlijke espresso.

• Snel op temperatuur
  • Veel instellingen

Xxx 16-07-2023

Ik heb het apparaat nu ong 3 weken in gebruik en heb er gemengde gevoelens bij. In het begin is het even uitzoeken wat de juiste standen zijn voor de maler enz., maar daarna gaat het prima. De handleiding die erbij zit is onvolledig, dus heb ik op internet de volledige versie opgezocht. Dat werkt een stuk fijner.

Laatst de H2O melding gekregen, maar nergens kunnen vinden wat deze melding betekende. Het waterreservoir was gewoon gevuld en de melding bleef maar staan. Uiteindelijk het revoir leeggegooid en opnieuw gevuld, daarna werkte hij weer naar behoren.

Wat echt een tegenvaller is, is dat op dag 2 het apparaat al roestplekjes kreeg. Ik dacht eerst dat het koffiespetters waren, terwijl ik het apparaat na elk gebruik schoonmaak en droog, maar het blijken kleine roestplekjes van het hete water denk ik. Dit zou niet mogen gebeuren na 2 dagen, zeker niet voor deze prijs.

Pluspunten

• Prima koffie

Minpunten

• Niet roestvrij
  • Veel plastic
  • Onvolledige handleiding

h**********@s************** 16-02-2023
Na onze goed functionerende en mooie vorige Solis espressomachine hebben we dit apparaat gekocht. Al snel kregen we problemen met de koffiemolen. Omdat we het apparaat niet wilden terugsturen voor reparatie (je zit dan weken zonder koffiemachine) hebben we leren leven met alle ongemakken. Koffie wordt er naast gestrooid, geeft ongelooflijk veel troep. Alle dark roast bonen lopen vast waardoor je sterk beperkt bent. Talloze zakken bonen weggegooid. Na een paar maanden ook issues met waterreservoir. Water dat er onder uitloopt, sinds kort hebben we foutmeldingen (H20) die aangegeven dat er geen water in het reservoir zit terwijl het reservoir vol is. We hebben besloten het op te geven, het is ons echt een raadsel waarom dit apparaat een award heeft. Waarschijnlijk gewoon de pech van een gebrekkig exemplaar. De vorige Solis machine heeft 5 jaar dag in dag uit goed gewerkt.

Pluspunten

• vormgeving
  • merk

Minpunten

• veel technische gebreken
  • garantieregeling beperkt

Solis Nederland 29-03-2023

Beste Solis klant,

We vinden het erg jammer om je negatieve review te lezen over onze Solis Grind & Infuse Perfetta en we vinden het erg vervelend dat je in korte tijd meerdere problemen met onze machine gehad hebt.

We horen graag of je inmiddels een oplossing hiervoor gevonden had. Kun je contact met ons opnemen via ons mail adres: customercare@solis.com? Dan helpen we je hier graag mee verder.

Customer care Solis Zwitserland

h*********@h********** 10-10-2022

De eerste 3 weken waren we tevreden met het apparaat en werkte alles goed zoals we van Solis koffieapparaten gewend zijn. Helaas begon de grinder al snel kuren te krijgen. De gemalen koffie komt niet alleen in het piston terecht maar ook ernaast. Geeft zoveel troep dat je na elk kopje moet stofzuigen en schoonmaken. De klantenservice reageert tot nu toe traag, waarschijnlijk door onderbezetting. Het splinternieuwe apparaat gaat dus nu al in de reparatie. Nog niet eerder meegemaakt en eigenlijk schandalig voor zo'n duur apparaat met notabene een Red Dot Award. De voorganger heeft vijf jaar dag in dag uit goed gewerkt dus we hebben waarschijnlijk de pech van een op maandag in elkaar gezet exemplaar.

Pluspunten

• Lekkere koffie

Minpunten

• Grinder al in 2e maand kapot
  • Geen koffiemachine tijdens reparatie